روشنفکری دینی و تروریسم اسلامی

روشنفکری دینی و تروریسم اسلامی

روشنفکری دینی و تروریسم اسلامی

اکبر گنجی

ISIS

برخی از مسلمانان در کشورهای مختلف گروه‌های تروریستی و جنگ طلب تشکیل داده و به نام الله، قرآن و سنت معتبر دست به جنایت زده و فجایع بزرگی آفریده و می‌آفرینند. آنان مسلمان‌اند و در مسلمانی شان هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

پرچم‌های اسلامی برافراشته و به دنبال اجرای شریعت محمدی از طریق جهاد و خشونت‌اند. وقتی سر کسی را از بدنش جدا می‌کنند، همگی “الله اکبر” گفته و احتمالا به قصد نزدیکی به خداوند چنین می‌کنند. افراد غیر نظامی را به گلوله بسته و به کودکان خردسال هم رحم نمی‌کنند. طالبان، القاعده، داعش، جبهة النصرة، الشباب، بوکوحرام، و…برخی از این گروه‌ها هستند.

پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، نیجریه، سودان، الجزایر، یمن، لبنان، مصر، چچن و دیگر کشورهای اسلامی محل فعالیت آنان است. آنان موفق شده‌اند تا فعالیت خود را به کشورهای غربی هم گسترش داده و دولت‌های غربی به طور رسمی بارها اعلام کرده‌اند که صدها تن از شهروندان آنان به همراه این گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق در حال جنگ و کشتارند.

 

“صنعت اسلام هراسی” دیگر نیازمند جعل و خدعه نیست؛ خود این گروه‌ها جنایاتشان را فیلم برداری کرده و بر روی شبکه‌های مجازی قرار می‌دهند. هر یک از این گروه‌ها فقیه و مفتی خاص خود را داشته که توجیه شرعی این گونه جنایات را برایشان فراهم می‌آورند.