محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفته است بر اساس اعلام وزارت کشور، اعلام زودهنگام نتایج انتخابات و برگزارى مراسم جشن پیروزى قبل از اعلام رسمى برخلاف قانون است.

طرفداران حسن روحانی پس از اعلام پیروزی او در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲

طرفداران حسن روحانی پس از اعلام پیروزی او در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲

محمد شریعتمداری در دو نامه جداگانه خطاب به ستادهای روحانی ضمن اعلام این هشدار گفته است ستادهاى کاندیداى آن‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

او افزوده است که “عناصر معاند” به دنبال “فرصت سوء استفاده و ایجاد تنش” در میان هواداران کاندیداها هستند و ستادهای روحانی باید احتمال بروز هرنوع اختلاف یا درگیرى به‌ویژه در روزهاى پیش رو را از میان بردارند.

در دهمین دوره انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ ساعاتی پس شمارش آرا، پیش از آن‌که نتایج رسمی اعلام شود شواهد حاکی از پیروزی میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و او در یک نشست خبری این موضوع را اعلام کرد اما جناح مقابل آن را نشانه‌ای از “توطئه” دانست و گفت هنوز نتایج به‌شکل رسمی اعلام نشده بود و موسوی اجازه نداشت پیروزی خود را اعلام کند. در آن انتخابات محمود احمدی‌نژاد از جناح مقابل پیروز انتخابات اعلام شد و موجی از اعتراضات مردمی که ماه‌ها به‌طول انجامید به‌راه افتاد.