خامنه ای درخواست اوباما برای دیدار با روحانی را رد کرد

خامنه ای درخواست اوباما برای دیدار با روحانی را رد کرد

خامنه ای درخواست اوباما برای دیدار با روحانی را رد کرد

این شکست فاحش دیگری برای سیاست خارجی بسیار ضعیف اوباما است. خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از نیویورک گزارش داد که دیداری میان رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام نخواهد شد. این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، نوشت، واشنگتن پیشنهاد دیدار اوباما و روحانی را مطرح کرده، اما رژیم تهران با بیان اینکه برای انجام این دیدار موانعی وجود دارد و امری بسیار پیچیده است، پیشنهاد دولت آمریکا را رد کرد.

همزمان روزنامه نیویورک تایمز خبر داد، به نظر می رسد حسن روحانی در ضیافت ناهار دبیرکل سازمان ملل، جایی که می توانست با “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا دست داده و احوال پرسی کند، شرکت نکرده است. یک عضو هیات همراه رییس‌جمهور در نیویورک با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی رسمی جمهوری اسلامی، هیأت‌های نظام در ضیافت‌هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می‌شود شرکت نمی‌کنند.

در روزهای اخیر دلالان و لابی های رژیم در خارج و داخل کشور طی نامه هایی خطاب به اوباما از دولت آمریکا خواسته بودند که رویکرد خود را در قبال جمهوری اسلامی تغییر دهد و تحریمها علیه رژیم تهران را لغو کند.

رد پیشنهاد کاخ سفید برای دیدار با روحانی یکبار دیگر نشان داد که مانع اصلی برای برقراری رابطه میان تهران و واشنگتن، آمریکا نیست، زیاده خواهی های خامنه ای دیکتاتور است.