خبر به نقل از صدای آمریکا

خبر به نقل از صدای آمریکا

 ابراز تاسف از تخریب گورستان بهاییان در شیراز

کارگاه آموزشی شهروندیار شما احتمالا مسلمان، بی دین یا پیروی مذهب دیگر هستید، ممکن است اصلاح طلب باشید، برانداز، طرفدار حکومت یا فردی بی تفاوت نسبت به سیاست! با این حال کدام یک از شما با این اقدامات جمهوری اسلامی علیه هموطنان بهایی موافقید؟

جامعه جهانی بهایی در بیانیه ای، با ابراز تاسف از انتشار گزارش هایی که از تخریب گورستان بهاییان در شیراز حکایت می کنند، آن را عملی «مشمئزکننده» خوانده و از جامعه بین‌المللی خواسته است به آن اعتراض کند.
بنابر گزارشی که این نهاد مستقر در نیویورک آمریکا در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است، خاک‌برداری از گورستان بهائیان در شیراز و تخریب قبور آغاز شده و ده‌ها کامیون به سرعت در حال انتقال خاک‌ها هستند.

جامعۀ جهانی بهائی این مکان را مهم و تاریخی توصیف کرده و می گوید «این گورستان محل دفن ۱۰ نفر از بانوان بهایی است که به دار آویخته شدن بی رحمانه آنها در سال ١٣۶٢ نموداری از ظلم شدید حکومت ایران به بهاییان شمرده شد».

این گزارش به نقل از بانی دوگال، نماینده ارشد جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل متحد، می نویسد روز گذشته (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) از ایران خبر رسید که تخریب قبور در آن گورستان آغاز شده و حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون در صف هستند تا عملیات خاکبرداری به سرعت انجام شود.

این نخستین بار نیست که چنین اقدامی در گورستان های بهاییان صورت می گیرد.

بنابر گزارش هایی که در پایگاه های خبری جامعه بهاییان منتشر شده بود، در ۳۰ دی ۱۳۸۷ تعدادی از نیروهای لباس شخصی با یک دستگاه کامیون و یک دستگاه بولدوزر به گورستان بهاییان در قائم شهر رفتند و به جمع آوری سنگ های قبور و مسطح کردن آنها پرداختند.

جمهوری اسلامی ایران بهاییت را برسمیت نمی شناسد. ۷ نفر از رهبران جامعه بهایی در ایران از سال ۱۳۸۷ زندانی هستند، اما مقام های ایرانی تاکنون به درخواست های بین المللی برای آزاد کردن آنها توجه نکرده است.
کارگاه آموزشی شهروندیار
لینک خبر به نقل از هرانا؛ http://bit.ly/1fBJIZm