نقاش ایرانی جمال بخش‌‌پور درگذشت

نقاش ایرانی جمال بخش‌‌پور درگذشت

نقاش ایرانی جمال بخش‌‌پور درگذشت

 

این نقاش ایرانی که سالها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، در شهر کلن آلمان درگذشت.

جمال بخش‌پور از نقاشان مطرح ایران سال 1322 در تبریز متولد شد. او دانش‌آموخته هنرستان هنرهای زیبا و دانشکده هنرهای تزئینی تهران بود. این نقاش ایرانی نزدیک به دو دهه از عمر خود را خارج از ایران ساکن بود.

بحش پور اولین نمایشگاه خود را در سال1349  در تالار قندریز برپا کرد و طی نزدیک به نیم قرن فعالیت هنری نمایشگاه های مختلفی را در ایران، آلمان و سوئیس برگزار کرد. آخرین نمایشگاه این هنرمند در ایران آبان ماه سال 1389 در آرت سنتر تهران برگزار شد و کتاب مجموعه‌ آثار جمال بخش‌پور  نیز در سال 1381 در ایران منتشر شد.

 نمايشگاه مروري بر چهل سال نقاشي جمال بخش پور گشايش يافت 

رجوع به نمایشگاه های او

نمایش آثار جمال بخش پور در خانه هنر برگزار می شود آرشيو شده

نقاشی های منوچهر نیازی از دیوار گالری های خانه هنر پایین آمدند تا جای آنها را نقاشی جمال بخش پور بگیرند.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی خانه هنر، در این نمایشگاه که ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۱ آبان ماه جاری در مجموعه ی آرت سنتر برگزار می شود، آثاری از دوره ی قلم فلزی ها و نقاشی های رنگ روغن و آبرنگ های انتزاعی، سورئال و سمبولیسم این هنرمند که معاصر که ازجمله پیشگامان نقاشی نوین ایران است به تماشا گذاشته می شود.

بخش پور متولد ۱۳۲۳ است که از ۴۶ سال پیش، نقاشی را به شکل حرفه یی آغاز کرده،دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبا و دانشكده هنرهای تزیینی تهران است. او سه دهه ی گذشته ی را در آلمان گذرانده و کار کرده است.