بیانیه نسرین ستوده و جعفر پناهی در محکومیت حکم 16 سال حبس نرگس محمدی

بیانیه نسرین ستوده و جعفر پناهی در محکومیت حکم 16 سال حبس نرگس محمدی

بیانیه نسرین ستوده و جعفر پناهی در محکومیت حکم 16 سال حبس نرگس محمدیعکس ‏Nasrin Sotoudeh    نسرین ستوده‏

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و کنشگر حقوق زنان، در حالیکه دوران حبس 6 ساله اش را در زندان سپری می کرد؛ مجددا در محاکمه ای ناعادلانه و چند دقیقه ای به 16 سال حبس محکوم شد. ده سال از این حکم بابت عضویت در کارزار لغو گام به گام اعدام، «لگام» صادر شده است. کارزاری که به شکلی کاملا قانونی و آشکار برای لغو مجازات اعدام تلاش می کند. نرگس همچنین به دلیل کلیه ی فعالیت هایش برای ارتقاء حقوق بشر و برابری خواهی چنین حکمی دریافت کرده است. او و خانواده اش طی سال های گذشته مستمرا مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی و قضایی قرار گرفته اند، به نحوی که حق آن ها جهت برخورداری از زندگی امن خانوادگی نقض شده است.
ضمن درخواست نقض این حکم که با هیچ منطقی، عادلانه و قانونی تلقی نمی شود، از آن دسته قضات شرافتمند که هنوز دغدغه ی حفظ شرافت دستگاه قضایی را دارند، می خواهیم کلیه ی مساعی خویش را برای پایان دادن به استفاده از دستگاه قضایی جهت ایجاد رعب و وحشت سیاسی به کار گیرند و از حریم استقلال و بیطرفی دستگاه قضایی دفاع کنند.
ما خواهان احترام به خواست عمومی جامعه در جهت برابری افراد و رعایت حقوق بشر هستیم که از خواسته های نرگس محمدی بوده است. همچنین خواهان آزادی همه ی زندانیان سیاسی از جمله نرگس محمدی هستیم.
نسرین ستوده- جعفر پناهی