دستگیری خودسرانه و حبس در انزوای کامل وکیل حقوق بشری خانم زینب طاهری

دستگیری خودسرانه و حبس در انزوای کامل وکیل حقوق بشری خانم زینب طاهری

ایران: دستگیری خودسرانه و حبس در انزوای کامل وکیل حقوق بشری خانم زینب طاهری

 

برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه‌ی مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر»  و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» است، اطلاعات تازه‌ای دریافت کرده و از شما درخواست می‌کند فوری در باره موضوع زیر در ایران اقدام کنید.

شرح وضعیت:ـ

برنامه‌ی نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر) از دستگیری خودسرانه، حبس در انزوای کامل و آزار قضایی وکیل حقوق بشری خانم زینب طاهری مطلع شده است.

بنا بر اطلاعات دریافتی، خانم زینب طاهری روز ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ به دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران احضار و به اتهام‌ «تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» بازداشت شد.

دادستان تهران آقای جعفری دولت‌آبادی در روز ۲۹ خرداد در نشستی با مسئولان رسانه‌ها گفت که خانم زینب طاهری «اذهان عموم را تحریک کرده و ضد انقلاب را علیه دستگاه قضایی بسیج کرده است». به گفته‌ی او، رسانه‌های «معاند» از گزارش خانم طاهری استفاده و «گزارشی‌هایی علیه دستگاه قضایی منتشر کردند».ـ

خانم زینب طاهری در همان روز به زندان زنان در قرچک شهر ری در جنوب تهران منتقل و در انزوای کامل زندانی شد. بنا به گزارش‌ها، خانم طاهری طی بازداشت مورد رفتار خشونت آمیز قرار گرفته و سپس به بیمارستان منتقل شده است. او همچنین در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

متن کامل فارسی در:ـ

https://fidh.org/23337

توجه: دویچه وله درباره‌ی بازداشت خانم طاهری با آقای عبدالکریم لاهیجی، رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران و رئیس افتخاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، گفت‌وگو کرده است. در اینجا:ـ

http://p.dw.com/p/2zwvW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.