محمد ملکی برنده جایزه تلاشگر حقوق بشر شد

محمد ملکی برنده جایزه تلاشگر حقوق بشر شد

محمد ملکی برنده جایزه تلاشگر حقوق بشر شد


کانون مدافعان حقوق بشر : “محمد ملکی” از سوی کانون مدافعان حقوق بشر به عنوان برنده جایزه “تلاشگر حقوق بشر” سال ۱۳۹۲ هجری شمسی معرفی شد.

کانون مدافعان حقوق بشر از سال ۱۳۸۶ هجری شمسی، هر سال از میان تلاشگران راه آزادی و دموکراسی، یک نفر را به عنوان برنده جایزه “تلاشگر حقوق بشر” معرفی می کند.

جایزه تلاشگر حقوق بشر در سال ۱۳۹۲ به پاس شش دهه تلاش دکتر محمد ملکی در دفاع از حقوق ملت ایران و برای تقدیر از تداوم تلاش هایش به این فعال دیرپای حقوق بشر تعلق گرفت.

دکتر محمد ملکی، استاد بازنشسته دانشگاه سال ها پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ تلاش خود را در عرصه فعالیت های اجتماعی شروع کرد. او بارها به زندان رفت. اولین بازداشت خود را در سال ۱۳۳۹ تجربه کرد.

پس از انقلاب سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ را در زندان گذراند. دکتر ملکی در سال های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ سلول های انفرادی طولانی را تحمل کرد و اکنون در سن ۸۰ سالگی به تلاش های خود همچنان ادامه می دهد. او یکی از بنیانگذران ” کارزار لغو گام به گام اعدام” و “کمپین صلح و آزادی” است.

کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۸۶ عباس امیر انتظام، در سال ۱۳۸۷ تقی رحمانی، در سال۱۳۸۸ آیت الله منتظری و در سال ۱۳۸۹ عزت الله سحابی را به عنوان برنده جایزه “تلاشگر حقوق بشر” اعلام و به آنان تندیس منشور حقوق بشر را هدیه کرد.