گزارشی از روز «سلام سینما».

گزارشی از روز «سلام سینما».

گزارشی از روز «سلام سینما»


هادی منبتی، رئیس موسسه تصویر شهر با انتقاد از اجرای طرح «سینما سلام »، اظهار کرد: این روز قرار بود روز «سلام مردم به سینما» باشد اما روز «حمله مردم به سینما» بود.
وی ادامه داد: پردیس «رازی» و «تماشا» هم به همین شکل بود و در آنجا پای ماموران هم وسط کشیده شد. قفل ورودی و شیشه را شکستند و حتی به بلیت‌فروش ما آسیب زدند. منبتی ادامه داد: در پردیس ملت هم مشکلات زیادی داشتیم و تا گیشه‌ای را که هشت میلیون تومان برای جشنواره خریداری کرده بودیم، از جا کندند و امروز را تعطیل کردیم تا دوباره بازسازی شود.

مدیر سینما آفریقا مشهد از خسارت 30-40 میلیون تومانی به سینماهای مشهد در روز سینمای رایگان که با نام «سلام سینما» نامگذاری شده بود خبر داد.
مهدی تجویدی با بیان اینکه این روز را به عنوان « روز سینمای رایگان » اصلاً قبول ندارم افزود : چرا بایست این طرح در یک روز اجرا می ‌شد و چرا در طول هفته و در سانس‌هایی مشخص اجرا نشد تا شاهد این ازدحام نباشیم؟

مدیر سینما سیمرغ مشهد هم گفت : اجرای طرح سلام سینما کار اشتباهی بود به ویژه برای سینماهای خصوصی.

علی سرتیپی، مدیر سینما شکوفه تهران هم گفت: اکثر افرادی که به سینما آمدند کسانی بودند که به طور معمول به سینما نمی‌رفتند، اما با این وجود آینده طرح «سینما سلام» مشخص نیست چون شاید مردم به سینما رفتن مجانی عادت کنند.

حبیب ایل‌بیگی، مسوول طرح «سلام سینما» درباره‌ی خسارت‌های بوجود آمده در برخی سینماها در پی اجرایی شدن این طرح گفت: در یکی، دو جا به دلیل ازدحام جمعیت، شیشه سینماها شکست که هماهنگ کردیم تا خسارتشان را پرداخت کنیم، البته چنین اتفاقاتی با توجه به استقبال مردم طبیعی است و خدا را شکر که این خسارت‌ها در حد شکسته شدن شیشه بوده است.