مستند تازه علیه روحانی؛ “از ژنو تا وین” . . . . .

مستند تازه علیه روحانی؛ “از ژنو تا وین” . . . . .

مستند تازه علیه روحانی؛ “از ژنو تا وین” . . . . .
hasan_rohani_01
ادامه مستند «من روحانی هستم»با عنوان«از ژنو تا وین» در صدا و سیما؟

صداوسیما بار دیگر به تخریب تیم مذاکره کننده هسته ای پرداخت و این بار برای نشان دادن مخالفت خود با دولت یازدهم، به رسانه هایی نظیر بی بی سی و صدای آمریکا متوسل شد. این مستند به گونه ای است که گویی ادامه مستند «من روحانی هستم» می باشد. مستندی که علیه رییس جمهور ساخته شد تا اعتماد عمومی به وی را خدشه دار کند.

به گزارش ایلنا، پیام نو در گزارش خود آورده است: آرشیو شبکه های خارجی و سخنان مقامات غربی تمام استنادات صدا و سیما برای ساخت مستندی با عنوان « از ژنو تا وین » شده است. مستندی که گویا قصد دارد تا به مخاطب بقبولاند که مذاکرات هسته ای ایران به جایی نخواهد رسید. نکته اما اینجاست که صدا و سیما در این مستند هیچ جایی برای توضیحات مقامات ایرانی ندیده و حتی یک ثانیه از اظهارات رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه کشورمان را هم بازتاب نداده است. حال آنکه مکررا به پخش سخنان اوباما یا جان کری می پردازد.

بعد از مستندهای موسساتی چون « سفیر فیلم » درباره مذاکرات هسته‌ ای حالا نوبت به صدا و سیما رسید تا مستند خود از این مذاکرات را بسازد، فیلمی ۳۰ دقیقه ای که سعی در القای بن بست در مذاکرات هسته ای را داشت. نکته اینجاست که صدا و سیما برای مستند خود با عنوان « از ژنو تا وین » بیشتر اتکایش را بر گزارش رسانه ها و منابع خبری خارجی گذاشته بود. منابعی چون BBC و VOA که بارها توسط رسانه تحت مدیریت عزت الله ضرغامی به دروغگویی و وارونه نشان دادن حقایق متهم شده اند. صدا و سیما در مستند خود این خط را پیگیری می کند که نهایتا در آخرین دقیقه این فیلم در قامت یک سوال از مخاطبان مطرح می شود؛ آیا با موضع گیری های آمریکا و دیگر کشورهای غربی امیدی به ادامه مذاکرات به نفع ملت ایران هست؟ پیش از طرح این سوال سازندگان مستند « از ژنو تا وین » کوشیده اند تا جوابی منفی را به سوال خود به مخاطب القا کنند. همزمان فیلم مدام در حال القاء عقب نشینی دولت یازدهم در جریان مذاکرات در مقابل کشورهای ۱+۵ است.