شورش در زندان قرلحصار در اعتراض به حکم اعدام

شورش در زندان قرلحصار در اعتراض به حکم اعدام

  شورش در زندان قرلحصار در اعتراض به حکم اعدام 

Play Video

  1. در زندان قزلحصار قرار بوده 14 نفر رو اعدام کنند که زندانیان دست به شورش می زنند. در این فیلم یک زندانی اعدامی می گوید “پدر سه تا بچه ام، دختر دم بخت دارم، مرتکب کار هم نشدم، ولی اینها میگن باید بمیری… ” زندانی دیگر هم می گوید دیگر اجازه نمی دهیم ما را بکشند و این فیلم کوتاه با تصاویری از پرتاب گاز اشک آور به داخل زندان و نحوه شورش زندانیان به تلخی پایان می یابد. فیلم ناراحت کننده ای که برزخ زندانیان محکوم به اعدام را نشان می دهد. برزخی که قرار است روزی در آن ماموران دولتی بسراغ آنها بیایند و جانشان را بستانند.
    کارگاه آموزشی شهروندیار براستی اگر مجازات اعدام باعث عبرت دیگران یا کم شدن جرم و جنایت می شود چرا تا کنون میزان جرم و جنایت کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است؟ فعالین مخالف اعدام خواهان جایگزین کردن مجازات خشونت آمیز اعدام با حبس ها طولانی مدت یا حبس ابد هستند. مطابق نظر کارشناسان و نمونه های آماری متعدد نشان داده شده اعدام باعث کاهش جرم و جنایت در هیج جای دنیا نشده است.
    فیلم در یوتوپ؛ http://bit.ly/1szMJuv / خبر در هرانا؛ http://bit.ly/1lvq8AT

    ویدیویی نادر از شورش زندانیان قزلحصار علیه حکم اعدامخبرگزاری هرانا – روز جاری مورخ 4 شهریورماه، خبرگزاری هرانا ویدیویی نادر از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری بر علیه اجرای احکام اعدام در واحد دو زندان قزلحصار را منتشر نمود. اعتراضاتی که با کشته و زخمی شدن تعداد نامعلومی از زندانیان معترض پایان یافت.

    ادامه مطلب »»»
    https://hra-news.org/fa/prisoners/shoresh-2

    Play Video