صدای رنجور عباس امیرانتظام در بستر بیماری از ایستادگی‌اش می‌گوید

صدای رنجور عباس امیرانتظام در بستر بیماری از ایستادگی‌اش می‌گوید

صدای رنجور عباس امیرانتظام در بستر بیماری از ایستادگی‌اش می‌گوید

Play Video

عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت بازرگان، با صدایی رنجور در بستر بیماری، می‌گوید که از ایستادگی‌اش بر سر «دفاع از حقیقت» در ۳۶ سال حکومت جمهوری اسلامی پشیمان نیست.آقای امیرانتظام پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ توسط دانشجویان موسوم به «پیرو خط امام»، با اتهام جاسوسی از سوی این دانشجویان روبه‌رو و بازداشت شد و پس از ۴۵۰ روز حبس در زندان انفرادی به حبس ابد محکوم گردید.

او که در حال حاضر ۸۲ سال دارد، از سال ۱۳۸۱ و پس از سپری کردن ۲۱ سال زندان در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد که در این مدت تحت نزدیک به ۳۰ عمل جراحی قرار گرفته و هرگز نیز اجازه‌ی خروج از کشور و دیدار با فرزندانش را نیافته است.

محمد نوری زاد که در هنگام عیادت از عباس امیرانتظام این ویدئو را ضبط کرده، در توضیحی برای آن نوشته: «امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۹۳ به دیدن جناب مهندس عباس امیرانتظام رفتم. حالش چندان مساعد نیست. من او را گنجی ناشناخته یافته‌ام. و “ماندلا”یی که قدرش دانسته نشده. امروز سی و شش سال است که زندانیِ نظام اسلامی است. امیرانتظام چندی پیش به عیادت آیت‌الله گیلانی رفت و او را بخشود. آیت‌اللهی که حکم حبس ابد را برای وی تجویز کرده بود. امیرانتظام سخنان فراوانی در سینه دارد. اما بر آن‌چه که اصرار می‌ورزد: بخشایش است. یک مدارای همگانی و ملی برای نجات ایران. همسرش برای یافتن داروهای کمیاب سرگردانِ داروخانه‌ها بود.»