دختران حادثه‌دیده مدرسه‌ی روستای شین‌آباد

دختران حادثه‌دیده مدرسه‌ی روستای شین‌آباد

 دختران حادثه‌دیده مدرسه‌ی روستای شین‌آباد

عکس ‏‎Taghato‎‏
عکس ‏‎Taghato‎‏
عکس ‏‎Taghato‎‏
عکس ‏‎Taghato‎‏
‏‎Taghato‎‏ ‏‎‎۱۷ new photos‎‎‏ را اضافه کرد.

تعدادی از دختران حادثه‌دیده مدرسه‌ی روستای شین‌آباد، صبح روز شنبه (۹ اسفند) در اعتراض به عدم پرداخت دیه‌ی کامل از سوی “بیمه ایران” به همراه خانواده‌های‌شان در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند. این دانش‌آموزان می‌‌گویند که “بیمه ایران” و “آموزش و پرورش” با هم‌کاری یکدیگر از وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده‌‌های آن‌ها سوءاستفاده کردند و با تهدید و فریب آنان، به دلیل زن بودن، نصف دیه را به آن‌ها پرداخت کردند. این در حالی است که هشت تن از دانش‌آموزان که تن به این تهدیدها نداده بودند، موفق شده‌اند دیه کامل را دریافت کنند.

پدر سیما شادکام، یکی از این دختران در شرح ماجرا به روزنامه‌ی “قانون” گفته: «ساعت ۱۰ شب، خسته از بیمارستان به شهرستان برگشته بودم که رییس تعاون شهرستان با من تماس گرفت و گفت آقای شادکام دیه شما ۵۰ میلیون است و تاکید کرد آقای پاشایی از بیمه ایران گفتند بیش از این حق سیما نیست. جواب رد دادم و گفتم ۵۰ میلیون برای خودتان چون لازم دارید و می‌توانید برای شهرستان خرج کنید. بعد از ۳۰ دقیقه دوباره زنگ زد و گفت مدیر بیمه ایران می‌گوید اشتباه شده و دیه سیما ۷۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است و بسیار اصرار کرد که اگر شما این دیه را نگیرید این مبلغ می‌رود به حساب دادگاه و دیگر هیچ پولی به شما تعلق نخواهد گرفت؛ آن وقت از دست هیچ‌کسی حتی ریاست قوه‌قضاییه و دولت کاری برای شما برنمی‌آید. به بیمه ایران رفتم. کار‌شناسان بیمه هم چند تا ماده و تبصره آوردند و گفتند همین است و راه دیگری برای شما وجود ندارد. در شرایط نابسامانی بودیم و قدرت تفکر نداشتیم. تهدید کردند اگر همین پول را نگیرید حتی یک ریال هم به سیما پرداخت نخواهد شد. به‌ اجبار پذیرفتیم در حالی که همه کار‌شناسان بیمه و مسوولان آموزش و پرورش آگاهانه ما را فریب دادند.»

مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد از توابع پیرانشهر روز ۱۵ آذر ۱۳۹۱به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی دچار آتش‌سوزی شد که طی آن، دست‌کم ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدید شدند و دو نفر از آن‌ها نیز بر اثر شدت جراحات، جان باختند.

مصاحبه‌ی کامل سیما شادکام و پدرش را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

http://bit.ly/1wIyKnH

منبع عکس‌ها وب‌سایت “مشرق‌نیوز” است.