اعتراض به منع حضور زنان در استادیوم های ایران

اعتراض به منع حضور زنان در استادیوم های ایران

اعتراض به منع حضور زنان در استادیوم های ایران

Screen shot 2015-03-27 at 10.34.45 AM

۳۵۰نفر از ایرانیان، با گرایش‌های مختلف سیاسی نامه‌ای امضا کردند و فراخوانی دادند که در تاریخ ۳۱ مارس در ورزشگاه استکهلم سوئد حاضر می‌شوند تا به منع حضور زنان در استادیوم های ایران اعتراض کنند.

ایرانیان خارج از ایران بی‌کار ننشسته‌اند. آن‌ها پیش از این به جهانیان اعلام کردند که بر خلاف دلیل تراشیِ منصب‌داران ورزش ایران به بی‌علاقگیِ زنان ایران برای حضور در ورزشگاه‌ها و بر خلاف دیدگاه رایج غرب به فرهنگ خاورمیانه، در واقع زنان ایرانی ‌علاقه دارند که در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند ولی دولت جلوی‌شان را می‌گیرد. با فشار فیفا بر فدراسیون فوتبال ایران و عدم پذیرش استانداردهای فیفا از سوی ایران، میزبانی جام ملت های آسیا از جمهوری اسلامی باز پس گرفته شد.

بازی ایران در روز ۳۱ مارس در استکهلم، یک بازی سرنوشت‌ساز است، این بار از دید وصول یک طلب ساده‌ی شهروندی، که همه جای دنیا پذیرفته شده‌است. آن روز می‌تواند نمونه‌ای از جدیت در مبارزه مدنی باشد.
کارگاه آموزشی شهروندیار

مبتکران این همایش اعتراضی می‌گویند: «افرادی که نامه را امضا کرده اند، ممکن است از مواضع مختلف سیاسی و دگر اندیش باشند ولی در امر مشترک دفاع از حقوق زنان ایران هم‌صدا شده اند.»

صفحه Let Iranian women enter their stadiums پيش به سوى ورزشگاه ها