مهندسان انتخابات هفتم اسفند را بهتر بشناسیم

مهندسان انتخابات هفتم اسفند را بهتر بشناسیم

مهندسان انتخابات هفتم اسفند را بهتر بشناسیم

چکیده :اعتراض سه تن از حقوقدانان و یکی از فقها به مداخله سپاه، تعیین تکلیف صلاحیت‌ها در بیرون شورای نگهبان و بی‌اعتنایی جنتی به نظر اعضای شورا بی‌نتیجه ماند. دستورالعملی به همراه یک فرم به زیرمجموعه‌های سپاه ابلاغ شده که بر اساس آن، تمام داوطلبان انتخابات مجلس را پس از تحقیقات میدانی و … ذیل چهار گزینه زیر دسته‌بندی کنند: الف؛ افراد همسو با جناح اقتدارگرای حاکم (ولایی) ب؛ افراد غیر همسو (درون نظام) ج؛ افراد منتقد (اصلاح‌طلب و فتنه گر) د؛ افراد معاند (برانداز و مرتد) …

کلمه – گروه سیاسی: کمتر از دو هفته تا دو انتخابات هفتم اسفندماه باقی مانده است. انتخابات مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی، هر دو تا امروز در چند مرحله مهندسی شده است تا احتمال شکست اقتدارگرایان در آنها تا حد امکان کاهش یابد. اما در این مهندسی انتخابات که عموم ناظران سیاسی به آن اذعان دارند، چه کسانی دست داشته‌اند؟

بر اساس گزارش‌های در اختیار کلمه، احمد جنتی به عنوان مجری ارشد پروژه مهندسی انتخابات، این هدف را با هماهنگی سپاه، بسیج و هیات‌های نظارت به پیش برده و حسین طائب، محمدرضا نقدی و سیامک ره‌پیک سه عنصر محوری در این پروژه بوده‌اند.

اطلاعات سپاه که طراحی پروژه مهندسی انتخابات را برعهده داشته، از حدود چهارده ماه قبل با صدور بخشنامه‌ای محرمانه به زیر مجموعه خود در سراسر کشور، خواستار شناسایی و جمع آوری اطلاعات و تشکیل پرونده برای تمامی افرادی که در مظان کاندیداتوری از سوی اصلاح‌طلبان بودند، شده و برای این منظور بالغ بر ۹۰۰۰ پرونده در این نهادهای امنیتی- نظامی برای کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور تشکیل شده است.