کشته شدن یک ایرانی آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا

کشته شدن یک ایرانی آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا

کشته شدن یک ایرانی آمریکایی به ضرب گلوله پلیس آمریکا

iranianShot_11292017.jpg

بی بی سی – پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تأیید کرده است که یک ایرانی-آمریکایی که بیش از ده روز پیش به ضرب گلوله پلیس در ایالت ویرجینیا زخمی شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

به گفته اف‌بی‌آی، بیژن قیصر ۲۵ ساله، ساکن مک‌لین ویرجینیا روز دوشنبه ۲۷ نوامبر در اثر زخم‌های تیراندازی درگذشته است.

پلیس پارک‌های آمریکا گفته است که عصر روز ۱۷ نوامبر خودروی جیپ اسپرت آقای قیصر را به ظن دخالت او در یک واقعه تصادف و فرار از صحنه تعقیب کرده و در نهایت در فورت‌هانت در ناحیه فرفاکس تیراندازی صورت گرفته است.

بیژن قیصر، فارغ‌التحصیل دانشگاه “ویرجینیا کامنولث” در شرکت پدرش حسابدار بود. خانواده او در بیانیه‌ای گفته‌اند که پلیس سه بار به سر او شلیک کرده و او دچار ضایعه مغزی غیرقابل بازگشت شده است.

یک شاهد ماجرا به روزنامه واشنگتن‌پست گفت که دو مأمور پلیس را دیده که به خودروی جیپ نزدیک شده و از فاصله نزدیک شلیک کرده‌اند.

خانواده بیژن قیصر او را “شهروند نسل اولی زاده آمریکا با میراث ایرانی” توصیف کرده‌اند که مخالف خشونت بوده و در جریان تعقیب و گریز پلیس سلاحی همراه خود نداشته است.

پرونده تیراندازی به آقای قیصر ابتدا در اختیار پلیس پارک‌های آمریکا بود که مأمورانش در این ماجرا دخیل بودند، اما چند روز بعد “برای حفظ بی‌طرفی” به پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) واگذار شد.

نام مأمورانی که به بیژن قیصر شلیک کرده‌اند، دلیل تیراندازی و جزییات تصادفی که گفته شده آقای قیصر در آن دخیل بوده اعلام نشده است.

نگین قیصر، خواهر بیژن قیصر می‌گوید که هیچ اطلاعاتی درباره هیچ یک از جوانب ماجرا در اختیار خانواده قرار نگرفته است.

اف‌بی‌آی گفته است که دخالت آنها در تحقیق درباره تیراندازی پلیس پارک‌های آمریکا یک رویه استاندارد برای پلیس فدرال نیست و تأکید کرده به دلیل در جریان بودن تحقیقات از دادن اطلاعات بیشتر معذور است.

پلیس پارک‌های آمریکا یک نهاد فدرال است که مسئولیت تأمین امنیت در پارک‌های ملی در واشنگتن دی‌سی، سان‌فرانسیسکو و شهر نیویورک و برخی مناطق دیگر را بر عهده دارد.