احضار نرگس محمدی به دادسرا

احضار نرگس محمدی به دادسرا

احضار نرگس محمدی به دادسرا


به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی، نائب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب مستقر در زندان اوین احضار شد.
نرگس محمدی سال 1389 در منزلش در تهران بازداشت و در دادگاه تجدید نظر به 6 سال زندان محکوم شد. او در سال 1391 مجددا بازداشت و بعد از چند روز به طور غیر قانونی برای تحمل حبس به زنجان منتقل شد و سپس در پی بیماری به مرخصی 10 روزه آمد که تا کنون به زندان فراخوانده نشده است.
کانون مدافعان حقوق بشر اعلام کرد که خانم محمدی بر اساس احضاریه ای که در روز هفتم خرداد ماه 1393 به او در منزلش ابلاغ شده است باید تا روز یکشنبه 11 خرداد ماه در دادسرا حاضر شود. دلیل احضار او “اتهامات مندرج در پرونده” ذکر شده است.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب مستقر در زندان اوین ضمن ممنوع الخروج کردن نرگس محمدی، نائب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، برای روز یازدهم خرداد سال جاری او را جهت “رسیدگی به اتهامات مندرج در پرونده” احضار کرده، بدون آن که مشخص کند چه اتهامی متوجه وی است و دلائل اتهام چیست.
یکی‌ از نتایج حوادث خرداد سال ۱۳۸۸، احضار، دستگیری و محاکمه فعالان جامعه مدنی به ویژه مدافعان حقوق بشر بود. در این ارتباط تعدادی از اعضا و همکاران “کانون مدافعان حقوق بشر” دستگیر و زندانی شدند که متاسفانه برخی‌ از آنان مانند عبدالفتاح سلطانی و محمد سیف‌زاده هنوز هم در زندان بسر می‌‌برند.