رآی دادگاه تجدید نظر در مورد مجازات مالی تریتا پارسی و نایاک

رآی دادگاه تجدید نظر در مورد مجازات مالی تریتا پارسی و نایاک

رآی دادگاه تجدید نظر در مورد مجازات مالی تریتا پارسی و نایاک

TritaParsi

حسن داعی، ۱۰ فوریه ۲۰۱۵
امروز ۱۰ فوریه ۲۰۱۵، دادگاه تجدید نظر واشنگتن نظر نهائی خود در مورد مجازات مالی نایاک و تریتا پارسی را اعلام کرد و با اشاره به دروغگوئی های مستمر و تقلبات گسترده آنان در جریان شکایت حقوقی شان از من، رأی دادگاه اولیه را تأیید و نایاک و تریتا پارسی رابه پرداخت جریمه مالی محکوم نمود

Court of Appeals Upholds Sanctions against NIAC and Trita Parsi

——————————————-
هموطنان عزیز،
در سال ۲۰۰۸ سازمان لابی نایاک و رهبر آن تریتا پارسی از من به دادگاه واشنگتن شکایت کردند و خواستار اعاده حیثیت از آنان و پرداخت یک میلیون دلار غرامت شده بودند. من در مقالات و مصاحبه های خود، این سازمان و تریتا پارسی را لابی رژیم ایران در واشنگتن خوانده بودم. آنان در شکایت خود من را به دروغگوئی و ادعاهای بی پایه و اساس متهم کرده بودند.
این دعوای حقوقی بیش از چهار سال و نیم طول کشید و سرانجام در سپتامبر ۲۰۱۲، دادگاه دو حکم جداگانه صادر کرد. در حکم اول، شکایت آنان از من را بی اساس خواند و بنفع من رأی داد. در حکم دوم، سازمان نایاک و شخص تریتا پارسی را بدلیل دروغگوئی های مکرر به دادگاه، تقلبات مستمر، پنهان کردن و دستکاری اسناد و مواردی دیگر از اقدامات خلاف قانون، نامبردگان را به پرداخت ۱۸۴ هزار دلار جریمه برای جبران بخشی از مخارج وکلای من، محکوم نمود.
نایاک، حکم اول دادگاه در مورد باطل بودن شکایت شان از من را قبول کرد اما در باره حکم دوم یعنی میزان جریمه مالی، به دادگاه تجدید نظر مراجعه تا آنرا باطل کند.
اکنون پس از دو سال، دادگاه تجدید نظر واشنگتن با صدور حکم رسمی، با اشاره به خلافکاری های مکرر نایاک، بخش مهم جریمه ها را تأیید کرد و بخش کوچکی که احتمالا کمتر از ده هزار دلار خواهد بود را برای بررسی مجدد به دادگاه اولیه بازگردانده است و نایاک مجبور به پرداخت نزدیک به ۱۷۰ هزار دلار جریمه خواهد بود.
اکنون پس از ۷ سال دعوای حقوقی و سه حکم دادگاه، میتوان با اطمینان گفت که سازمان نایاک و شخص تریتا پارسی، همچون آخوندهای جنایتکاری که بر کشورمان حکم میرانند، در دروغگوئی، خلافکاری و وقاحت دست شیطان را از پشت بسته اند. اما رأی دادگاه نشان داد که نایاک با همه پشتیبانی و حمایت مالی که از آن بهره مند بود، به مجازات رسید و لکه ننگی بر پیشانی خود ثبت کرد که با هیچ پول و حمایتی پاک نخواهد شد.
به تریتا پارسی و دیگر دلالان رژیم نیز باید گفت که میتوان روی خون مردم ایران تجارت کرد و با دلالی و خدمت به آخوندهای خونخوار، به مال و منال رسید اما لعن و نفرین مردم ستمدیده ایران و همه آزادیخواهان، در هر مکان و هر زمان، همراه آنان خواهد بود.
در پایان، یک بار دیگر از همه هموطنانی که در ۷ سال گذشته از هیچ حمایتی دریغ نکرده اند تشکر میکنم و امیدوارم که مردم ایران در تلاش خود برای جارو کردن بساط این رژیم قرون وسطائی هرچه زودتر پیروز شوند.

***************