فرمانده سابق ارتش آمریکا: شبه نظامیان وابسته به ایران از داعش خطرناک ترند

فرمانده سابق ارتش آمریکا: شبه نظامیان وابسته به ایران از داعش خطرناک ترند

فرمانده سابق ارتش آمریکا: شبه نظامیان وابسته به ایران از داعش خطرناک ترندScreen Shot 2015-03-22 at 3.22.21 PM

ژنرال دیوید پاتریوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق روز شنبه ۲۱ مارس اعلام کرد، شبه نظامیان فرقه گرای شیعه که از سوی ایران حمایت می‌شوند، به مراتب از داعش خطرناکترند.
این ژنرال آمریکایی در مصاحبه با روزنامه «واشینگتن پست» اظهار داشت که خطر داعش برای عراق و منطقه، طولانی مدت نیست، این گروه در ‌‌نهایت شکست خواهد خورد اما خطری که آینده عراق را بیشتر از داعش تهدید می‌کند حضور شبه نظامیان شیعه وابسته به ایران در این کشور است.
پاترویوس گفت: «متاسفانه ایران از خلا بوجود آمده در عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی سوء استفاده کرده و نفوذ نظامی خود را در عراق گسترش داده است.
فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق، از حیدر عبادی نخست وزیر عراق خواست تا جلوی نفوذ ایران در عراق را گرفته و آن را تا حد ممکن محدود کند.
ژنرال پاتریوس گفت: «رویدادهای ۴ سال گذشته عراق در واقع نماینگر یک تراژدی حقیقی است».
فرمانده سابق نیروهای آمریکا نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق را به از بین بردن همه دستاوردهای آمریکا در این کشور متهم کرد.
وی گفت: «مالکی با برکناری فرماندهان شایسته و با تجربه و گماردن فرماندهانی فاسد و بی‌لیاقت، نیروهای مسلح عراق را نابود کرد».
ژنرال آمریکایی با اشاره به نقش سنی‌ها در عراق، گفت: «سنی‌های عراق نقش بسیار موثر و اساسی در بیرون راندن القاعده از عراق ایفا کردند».
وی حضور شبه نظامیان شیعه وابسته به ایران در صفوف اول نبرد با داعش در مناطق سنی نشین را تهدیدی خطرناک توصیف کرد».
پاتریوس تاکید کرد: «ما از احتمال اینکه این شبه نظامیان شیعه اقدام به پاکسازی فرقه‌ای علیه سنی‌ها دست بزنند بسیار نگرانیم».

العربیه.نت فارسی