‏گزیده‌هایی از مناظره داغ دو کارشناس مخالف و موافق جمهوری اسلامی‏.

‏گزیده‌هایی از مناظره داغ دو کارشناس مخالف و موافق جمهوری اسلامی‏.

  ‏گزیده‌هایی از مناظره داغ دو کارشناس مخالف و موافق جمهوری اسلامی‏

 

‎Posted by Taghato on‎ جمعه, ژوئیه 24, 2015

گزیده‌هایی از مناظره داغ دو کارشناس مخالف و موافق جمهوری اسلامیبرنامه پنج‌شنبه‌شب (۱ مرداد-۲۳ جولای) “افق” شبکه فارسی “صدای امریکا” شاهد مناظره‌ای داغ میان حسن داعی، از مخالفان قدیمی حکومت ایران، و علی‌ علیزاده، از حامیان سرسخت سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بود.در جریان این مناظره، علی علیزاده، با حمله به اپوزیسیون حکومت ایران گفت که توافق هسته‌ای، به معنی تثبیت جمهوری اسلامی بعد از ۳۷ سال و پذیرفته شدن آن در جامعه‌ی جهانی است.او هم‌چنین مدعی شد که توافق هسته‌ای، در امتداد “پروژه‌ی استقلال ایران” از زمان محمد مصدق است و با این توافق، ایران برای اولین بار در یک دوره‌ی ۱۵۰ ساله به استقلال رسیده است.وی سخنان حسن شریعتمداری، مهمان دیگر برنامه را نیز که معتقد بود ایران در زمان شاه کشوری قدرتمند بود، رد کرد و گفت ایران در آن زمان، «بدبخت و مفلس» بود.علیزاده در پایان هم پیش‌بینی کرد که به زودی امریکا و دموکرات‌های این کشور از حمایت خود از اپوزیسیون برانداز جمهوری اسلامی دست خواهند کشید و این اپوزیسیون باید به عربستان سعودی مهاجرت کند.در سوی دیگر، حسن داعی، پروژه هسته‌ای جمهوری اسلامی و بلندپروازی‌های منطقه‌ای خامنه‌ای در سوریه و یمن و لبنان را بر خلاف منافع ملی ایران دانست و از علی‌زاده خواست که توضیح دهد که نگه داشتن ۵۰۰۰ سانتریفیوژ چه سودی برای ایرانیان دارد.او از جمله مقایسه ظریف و مصدق از سوی علیزاده را زیر سوال برد و گفت جمهوری اسلامی حتی از گذاشتن نام یک خیابان به اسم مصدق خودداری می‌کند.وی هم‌چنین به مهمان دیگر برنامه توصیه کرد که به حرف‌های زیباکلام و احمد شیرزاد که در داخل ایران، برنامه هسته‌ای را بر خلاف منافع ملی می‌دانند، توجه کند.داعی در بخشی دیگر از این برنامه نیز از این‌که پول مالیات‌دهندگان امریکا و وقت مردم ایران صرف پخش صحبت‌هایی از علیزاده می‌گردد که مشابه آن، «صبح تا شب در نمازجمعه‌ها شنیده می‌شود»، ابراز تاسف کرد.

برنامه پنج‌شنبه‌شب (۱ مرداد-۲۳ جولای) “افق” شبکه فارسی “صدای امریکا” شاهد مناظره‌ای داغ میان حسن داعی، از مخالفان قدیمی حکومت ایران، و علی‌ علیزاده، از حامیان سرسخت سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بود.

در جریان این مناظره، علی علیزاده، با حمله به اپوزیسیون حکومت ایران گفت که توافق هسته‌ای، به معنی تثبیت جمهوری اسلامی بعد از ۳۷ سال و پذیرفته شدن آن در جامعه‌ی جهانی است.

او هم‌چنین مدعی شد که توافق هسته‌ای، در امتداد “پروژه‌ی استقلال ایران” از زمان محمد مصدق است و با این توافق، ایران برای اولین بار در یک دوره‌ی ۱۵۰ ساله به استقلال رسیده است.

وی سخنان حسن شریعتمداری، مهمان دیگر برنامه را نیز که معتقد بود ایران در زمان شاه کشوری قدرتمند بود، رد کرد و گفت ایران در آن زمان، «بدبخت و مفلس» بود.

علیزاده در پایان هم پیش‌بینی کرد که به زودی امریکا و دموکرات‌های این کشور از حمایت خود از اپوزیسیون برانداز جمهوری اسلامی دست خواهند کشید و این اپوزیسیون باید به عربستان سعودی مهاجرت کند.

در سوی دیگر، حسن داعی، پروژه هسته‌ای جمهوری اسلامی و بلندپروازی‌های منطقه‌ای خامنه‌ای در سوریه و یمن و لبنان را بر خلاف منافع ملی ایران دانست و از علی‌زاده خواست که توضیح دهد که نگه داشتن ۵۰۰۰ سانتریفیوژ چه سودی برای ایرانیان دارد.

او از جمله مقایسه ظریف و مصدق از سوی علیزاده را زیر سوال برد و گفت جمهوری اسلامی حتی از گذاشتن نام یک خیابان به اسم مصدق خودداری می‌کند.

وی هم‌چنین به مهمان دیگر برنامه توصیه کرد که به حرف‌های زیباکلام و احمد شیرزاد که در داخل ایران، برنامه هسته‌ای را بر خلاف منافع ملی می‌دانند، توجه کند.

داعی در بخشی دیگر از این برنامه نیز از این‌که پول مالیات‌دهندگان امریکا و وقت مردم ایران صرف پخش صحبت‌هایی از علیزاده می‌گردد که مشابه آن، «صبح تا شب در نمازجمعه‌ها شنیده می‌شود»، ابراز تاسف کرد.